Školní řád Střední odborné školy stavební Karlovy Vary, příspěvkové organizace
Novinky stránek
Hlavní směry vzdělávací politiky ČR do roku 2030+
- Pracovní verze ze dne 30. října 2019 určená k diskuzi
- Zajímavé čtení
- Zajímavé čtení
Spolupracujeme s německou firmou Lindner.
Naše Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, příspěvková organizace má nového úžasného partnera pro spolupráci na výuce našich žáků a studentů.
Tímto partnerem je německá firma Lindner.
Právě v této firmě budeme mít od začátku února 2019 učebnu, kde naši žáci a jejich odborní učitelé budou jeden den v týdnu realizovat odbornou část platného Školního vzdělávacího programu.
Já musím říci, že se na spolupráci těším, "jako malé dítě".
PEDAGOGICKÉ info
Týdeník ŠKOLSTVÍ
Děti se vychovávají i tím co nedostanou (zadarmo)...
Moderně s Moodlem
Moderně s Moodlem
Jak využít e-learning ve svůj prospěch?
- Vážené čtenářky, vážení čtenáři,
troufám si tvrdit, že na českých školách patří Moodle mezi nejrozšířenější systémy pro e-learning. Přesto na našem trhu dosud chyběla publikace, která by nejen řešila jednotlivé prvky samotného systému, ale také celkový kontext, ve kterém je elektronické vzdělávání realizováno. Ať už zastupujete školu, neziskovou organizaci či firmu, jistě najdete v této knize inspiraci i postupy, jak připravit dobré a přehledné e-learningové prostředí, do kterého se budou lidé rádi vracet.
Moodle bývá často kritizován kvůli složité správě kurzů a neintuitivnímu uživatelskému prostředí. Autorská čtveřice s pedagogickým vzděláním vás však postupně provede celým procesem vytváření e-learningu, jež začíná ještě daleko před samotnou instalací, abyste se pak vy mohli věnovat tvorbě obsahu. Autoři řeší také problematiku související s licencemi výukových materiálů nebo integraci s oborově specifickými aplikacemi. Pokud byste se rádi podívali, jak se e-learning dělá jinde, najdete zde celkem sedm podrobných případových studií z českého prostředí.
Jako u většiny publikací z Edice CZ.NIC, se ani v případě této knihy neobejdete bez počítače při ruce, abyste si všechno mohli sami rovnou vyzkoušet. Směle otočte na další stranu a pusťte se do toho.
Přeji vám příjemné čtení a mnoho kvalitních e-learningových projektů.
Igor Kytka, Akademie CZ.
Jak se učí mediální výchova na středních školách?
Jak se učí mediální výchova na středních školách?
22.2.2017 / Průzkumy a šetření / Mediální vzdělávání
Středoškolský student absolvuje během celého studia průměrně méně než 10 hodin mediální výchovy – ve spolupráci s agenturou MEDIAN jsme provedli průzkum zjišťující stav výuky mediální výchovy na českých středních školách a potřeby učitelů, kteří ji vyučují.
Mediálnímu vzdělávání se věnujeme dlouhodobě. Mediální gramotnost a kritické myšlení považujeme za jedny z nejdůležitějších schopností, které by škola měla žákům předat. Přestože je mediální výchova už více jak 10 let podle Rámcových vzdělávacích programů průřezovým tématem, jehož výuka je povinná, dosud neexistují kvalitní data o tom, jak její výuka v praxi probíhá.
V průběhu ledna a února 2017 jsme spolu s agenturou MEDIAN oslovili 600 středních škol různého typu ve všech krajích. Zjišťovali jsme, jakou formou mediální výchovu vyučují, kolik jí věnují času, jaká témata považují za nejdůležitější nebo o jakou podporu by měly zájem.
Kompletní výsledky naleznete v závěrečné zprávě - viz soubor níže.
Konec nábytkářů v Čechách?
Konec nábytkářů v Česku? Asociace žádají podporu odborného školství
Za dvanáct let ubylo 69 % absolventů truhlářských oborů, čalouníků je méně dokonce o 80 %. To vše v době, kdy nábytkářský průmysl posiluje sedmým rokem za sebou, export vzrostl za poslední pětiletku téměř na dvojnásobek a mzdy rostou v oboru osmiprocentním tempem. Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR), Klastr českých nábytkářů (KČN) a Cech čalouníků a dekoratérů (CČD) proto učinili další kroky pro podporu odborného školství a u příležitosti MOBITEX 2018 předkládají aktuální analýzu tradičního oboru.
Informace k vyplňování ročníkových vysvědčení ve středních školách.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Praha 30. ledna 2017
Č. j. MSMT-2667/2017-1
Informace k vyplňování ročníkových vysvědčení ve středních školách a v konzervatořích
Odbor středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy MŠMT vydává
k vyplňování ročníkových vysvědčení (dále jen „vysvědčení“) ve středních školách a v konzervatořích následující informace a doporučení:
V textu jsou používána některá zkrácená označení v tomto významu:
- školský zákon - zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším
odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, - ŠVP – školní vzdělávací program konkrétní školy,
- RVP – rámcový vzdělávací program příslušného oboru vzdělání,
- MŠMT – Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, hodnocení – závěrečné hodnocení na vysvědčení na konci 1. a 2. pololetí, nikoli průběžná nebo jednotlivá hodnocení žáka během školního roku.
Skip available courses
Available courses
Technologie zpracování dřeva pro 1.ročníky učebního oboru TRUHLÁŘ.
- Teacher: Bohuslav Vinter
- Teacher: Vladimíra Vinterová
Technologie zpracování dřeva pro 2.ročníky učebního oboru TRUHLÁŘ.
- Teacher: Bohuslav Vinter
- Teacher: Vladimíra Vinterová
Technologie zpracování dřeva pro 3.ročníky učebního oboru TRUHLÁŘ.
- Teacher: Bohuslav Vinter
- Teacher: Vladimíra Vinterová
Materiály pro 1.ročníky učebního oboru TRUHLÁŘ.
- Teacher: Vladimíra Vinterová
Materiály pro 2.ročníky učebního oboru TRUHLÁŘ.
- Teacher: Bohuslav Vinter
- Teacher: Vladimíra Vinterová
Materiály pro 3.ročníky učebního oboru TRUHLÁŘ.
- Teacher: Bohuslav Vinter
- Teacher: Vladimíra Vinterová
Odborné kreslení pro 1.ročníky učebního oboru TRUHLÁŘ.
- Teacher: Vladimíra Vinterová
Odborné kreslení pro 2.ročníky učebního oboru TRUHLÁŘ.
- Teacher: Bohuslav Vinter
- Teacher: Vladimíra Vinterová
Odborné kreslení pro 3.ročníky učebního oboru TRUHLÁŘ.
- Teacher: Bohuslav Vinter
- Teacher: Vladimíra Vinterová
- Teacher: Vladimíra Vinterová
Výrobní zařízení pro 2. ročníky učebního oboru TRUHLÁŘ.
- Teacher: Bohuslav Vinter
- Teacher: Vladimíra Vinterová
ANOTACE
Průřezové téma Mediální výchova je specifická tím, že kromě svých specifických tematických okruhů nabízí i didaktické postupy pro uchopení různých oborových témat, včetně témat environmentálních. Tato metodika přináší jeden z možných pohledů, jak mediální výchovu strukturovat, dále popisuje několik elementárních mediálních cvičení, popisuje cesty ke složitějším výukovým projektům a učebním celkům a v závěru je zařazen jeden z ucelených výukových bloků.
KLÍČOVÉ POJMY
Mediální výchova, komunikační a rétorické dovednosti, reklama, public relations
VYUŽITÍ VE VÝUCE
Průřezové téma Mediální výchova
CÍLOVÁ SKUPINA
Materiál je určen pro pedagogy na Střední odborné škole stavební Karlovy Vary, příspěvkové organizaci a zájemce o zavádění prvků mediální výchovy do vyučování a to nejen pedagogů, ale zejména i žáků školy
Samostatný předmět, nebo mezipředmětová spolupráce?
Zatím s oblasti mediální výchovy pracujeme tak, že testujeme své možnosti během „svých předmětů“. Teprve se rozhodneme, zda průřezové téma mediální výchovy zapracujeme do svého školního vzdělávacího programu – můžeme buď zavést samostatný předmět, nebo obsah rozdělit do výuky několika stávajících předmětů tak, jak to děláme v současnosti i v odborných předmětech oboru truhlář.
Nelze však ani přehlédnout, že výhodou samostatného předmětu jsou podmínky pro výuku srovnatelné s ostatními předměty – daná hodinová dotace zakotvená v rozvrhu tříd, způsob přípravy pedagoga, vedení výuky podle výukového plánu. Hodnocení studentů vychází z měřitelných a ohodnotitelných požadavků.
Ovšem člověk by měl být schopen komunikovat s ostatními kdykoliv a kdekoliv, proto by neměla být mediální výchova izolována, naopak je žádoucí, aby prolínala různými předměty.
Z praxe je patrno, že formy výuky se mění a přizpůsobují podmínkám. Hledání ideálního stavu probíhá neustále. Konec konců je to v souladu s celým pojetím mediální výchovy jako celoživotního vzdělávání.
- Teacher: Vladimíra Vinterová
- Teacher: Radek Klapuch
- Teacher: Radek Klapuch
- Teacher: Radek Klapuch
- Teacher: Vlastimil Javůrek
- Teacher: Bohuslav Vinter
- Teacher: Richard Karas
- Teacher: Miroslav Majcher
Podklady pro procvičování matematiky
- Teacher: Lucie Nováková
- Teacher: Bohuslav Vinter
- Teacher: Vladimíra Vinterová
- Teacher: Bohuslav Vinter
- Teacher: Vladimíra Vinterová
- Teacher: Bohuslav Vinter
- Teacher: Vladimíra Vinterová
- Teacher: Hana Turoňová
- Teacher: Lenka Kaňáková
- Teacher: Lucie Nováková
- Teacher: Bohuslav Vinter
- Teacher: Hana Motyčková
- Teacher: Lucie Nováková
- Teacher: Hana Motyčková
- Teacher: Lenka Kaňáková
- Teacher: Bohuslav Vinter
- Teacher: Václav Kabourek
- Teacher: Václav Kabourek
- Teacher: Václav Kabourek
- Teacher: Hana Turoňová
- Teacher: Lucie Nováková
- Teacher: Bohuslav Vinter
- Teacher: Vladimíra Vinterová
- Teacher: Karel Drahokoupil
- Teacher: Bohuslav Vinter
- Teacher: Karel Drahokoupil
- Teacher: Bohuslav Vinter
- Teacher: Karel Drahokoupil
- Teacher: Bohuslav Vinter
- Teacher: Jiří Čihák
- Teacher: Jiří Čihák
Kurz obsahuje učivo :
Stavební mechanika - 2. ročník
Stavební mechanika - 3. ročník
a navazující kurz
Stavební konstrukce - 3 ročník
Stavební konstrukce - 4 ročník
Vzhledem k úzké provázanosti jednotlivých částí je vše uloženo v jednom kurzu.
- Teacher: Jiří Čihák
- Teacher: Jiří Čihák
- Teacher: Marie Krausová
- Teacher: Jiří Čihák
- Teacher: Jan Kümmel
- Teacher: Petr Kuča
- Teacher: Karel Šoupal
- Teacher: Jiří Bubelini
- Teacher: Antonín Dyk
- Teacher: Jiří Ryšavý
- Teacher: Jiří Kotek
- Teacher: Tomáš Vozár
- Teacher: Jiří Kučera
- Teacher: Luboš Ehlich
- Teacher: Bohuslav Vinter
- Teacher: Vladimíra Vinterová
Testy z předmětů:
TECHNOLOGIE 10 otázek
MATERIÁLY 10 otázek
ODBORNÉ KRESLENÍ 5 otázek
CELKEM 25 otázek
Správná odpověď na otázku = 1 bod
Celkem tedy může žák získat 25 bodů
Časový limit na test je 30 minut.
- Teacher: Bohuslav Vinter
- Teacher: Vladimíra Vinterová